Toimitusehdot

Kaikkiin verkkokaupan hintoihin sisältyy alv. 24% (tai alv. 10% karttasarjat ja kirjat)

Kaikki verkkokaupan lähetettävät tilaukset toimitetaan Matkahuollon tai Postin kautta tavalla, jonka asiakas valitsee ennen ostoksien maksua.

Toimitustapoja on valittavana erilaisia riippuen tilattavista tuotteista:

  1. Nouto myymälästä. Asiakas noutaa tilatut tuotteet joko Lauttasaaren tai Herttoniemen myymälästämme, kun tuotteet on kerätty ja siitä on tullut asiakkaalle ilmoitus.
  2. Postipaketti: Nouda tilaamasi tuotteet lähimmästä Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä. Pakettia säilytetään Postissa 7 päivää ennen kuin se palautuu lähettäjälle.
  3. Postin Kotipaketti: Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä.
  4. Postin Smartpost -toimitus valittuun postin pakettiautomaattiin. Kun paketti saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta.
  5. Nouto Matkahuollon toimipisteeltä. Näitä pisteitä ovat mm. Matkahuollon omat asiamiespisteet, R-kioskit, jotkin K-marketit, jotkin Shellit. Myös Matkahuollon pakettiautomaatit kuuluvat tähän.
  6. Matkahuollon kotijakelu. Paketti kuljetetaan 1-3 arkivuorokauden kuluessa lähettämisestä ja jaetaan vastaanottajalle jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä.

Jos tilauksen tuotteet mahtuvat tavalliseen kirjekuoreen, niin tilaukset lähetetään asiakkaalle sellaisessa suoraan tilausosoitteeseen ilman erillistä ilmoitusta.
Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä Postipaketti-asiakkaille, jos tilaajan matkapuhelinnumero on annettu oikein tilaus vaiheessa.

Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella täältä:
- Posti
- Matkahuolto

  • Pidätämme oikeuden hintamuutoksiin inhimillisten virheiden takia.
  • Asiakastietoja ei luovuteta edelleen kolmansille osapuolille
  • Pidätämme oikeuden vaihtaa tuotteen vastaavaan ja vähintään yhtä arvokaaseen tuotteeseen. (Esim. markkinoille tulleeseen uuteen malliin)
  • Asiakkaan valitsemat toimitustavat voidaan muuttaa tarvittaessa, jos tuotteita ei voida toimittaa kyseisellä tavalla esimerkiksi kokonsa vuoksi.


Toimitusaika

  • Mikäli tuote on varastossamme, on ARVIOITU toimitusaika yhdestä kolmeen (1-3) arkipäivää.
  • Mikäli tuote on tilaustuote, on ARVIOITU toimitusaika kolmesta seitsemään (3-7) arkipäivää tai viidestä neljääntoista (5-14) arkipäivää.
  • VENEILIJÄN VERKKOKAUPPA.FI EI VASTAA TILAUSTUOTTEIDEN TOIMITUSVIIVEISTÄ, JOTKA JOHTUVAT MAAHANTUOJIEN TAI TUKKUJEN TOIMITUSVIIVÄSTYKSISTÄ TAI PERUUTUKSISTA.
  • Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
  • Mikäli kuluttaja ostaa useampia tuotteita, joille Veneilijän Verkkokauppa.fi on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus yleensä luonnollisesti pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
  • Veneilijän Verkkokauppa.fi toimittaa tuotteita Suomeen, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Ruotsiin, Belgiaan, Saksaan, Itävaltaan, Tanskaan, Puolaan, Hollantiin, Tsekkiin, Bulgariaan, Espanjaan, Unkariin, Sloveniaan, Slovakiaan ja Portugaliin. Kaikki Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin tai Matkahuollon välityksellä, elleivät kuluttaja ja Veneilijän Verkkokauppa.fi muuta erikseen sovi. Posti ei kuljeta lentoteitse nesteitä; kuten maaleja ja pesuaineita (Ahvenanmaa).


Palautukset

  • Kuluttajalla on oikeus palauttaa verkkokaupan kautta tilatut käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa! (Palautusoikeus ei koske VAK-tuotteita, erikoistilaustuotteita eikä lahjakortteja). Myymälästä ostettuilla käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus ostopäivästä laskien.
  • Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus ENNEN tuotteen palauttamista mieluiten sähköpostitse osoitteeseen tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi. Tuotteita ei pidä palauttaa ennen Veneilijän Verkkokaupan palautushyväksyntää. Palautuksesta voi sopia myös asiakaspalvelun kanssa paikanpäällä, puhelimitse tai sähköpostitse.
  • Paketin noutamatta jättäminen Postin tai Matkahuollon toimipisteestä ei ole sama asia kuin tilauksen peruminen. 


Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.


1. Rekisteröityminen

Tilauksien tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin suositeltavaa. Asiakkaan täytyy jokaisen tilauksen yhteydessä antaa oikeat yhteystiedot niille varattuihin kenttiin. Veneilijän Verkkokauppa.fi:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Veneilijän Verkkokauppa.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.
Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 020 7558926). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Veneilijän Verkkokauppa.fi on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen (kts. kohta 2.4.).
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Veneilijän Verkkokauppa.fi:llä on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteella on ollut verkkokaupassa selkeästi virheellinen hinta kuluttajalle inhimillisestä tai teknisestä virheestä johtuen.

3. Hinnat

Toimitushinnat lasketaan, jokaiselle tilaukselle erikseen. Hinnat on nähtävissä ennen tilauksen maksamista.

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on ARVIOITU toimitusaika yhdestä kolmeen (1-3) arkipäivää tai neljästä seitsemään (4-7) arkipäivää.

4.2. Mikäli tuote on tilaustuote, on ARVIOITU toimitusaika kolmesta seitsemään (3-7) arkipäivää tai viidestä neljääntoista (5-14) arkipäivää. Tuote tilataan Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimesta joko maahantuojalta tai tukusta viimeistään tilausta seuraavana työpäivänä. On mahdollista, että tuotteita ei löydy kyseisiltä tahoilta välittömästi. Veneilijän Verkkokauppa.fi ei ota vastuuta toimitusviiveistä, jotka johtuvat maahantuojan tai tukun tuotteiden puutteista tai toimitusviivästyksistä tuotteiden kohdalla, jotka eivät ole varastossamme.

4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä sovittava erikseen Veneilijän Verkkokaupan kanssa puhelimitse, sähköpostitse tai myymälässä. Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.

4.4. Mikäli kuluttaja ostaa useampia tuotteita, joille Veneilijän Verkkokauppa.fi on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus luonnollisesti pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

4.5. Veneilijän Verkkokauppa.fi toimittaa tuotteita Suomeen, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Ruotsiin, Belgiaan, Saksaan, Itävaltaan, Tanskaan, Puolaan, Hollantiin, Tsekkiin, Bulgariaan, Espanjaan, Unkariin, Sloveniaan, Slovakiaan ja Portugaliin. Kaikki Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä, elleivät kuluttaja ja Veneilijän Verkkokauppa.fi muuta erikseen sovi.

4.6. VAK- tuotteet kuljetetaan Postin ja Suomen lain vaatimien rajoitusten mukaisesti. VAK-lähetykset jaetaan asiakkaille klo. 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään säilytettäväksi lähimpään kuljetuksia hoitavaan terminaaliin. Ei asiakaspalautusmahdollisuutta. Aerosolien kohdalla tilauksen maksimimäärä saa olla 1 litra. Maalien ja muiden VAK-tuotteiden tilauksien maksimimäärä saa olla 5 litraa.

4.7. Jos asiakas jättää noutamatta tilauksen Postista/Matkahuollosta ja tilaus toimitetaan takaisin lähettäjälle, pidätämme oikeuden vähentää palautuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalle palautettavasta summasta. On mahdollista että Veneilijän Verkkokauppa lähettää tuotteen uudelleen asiakkaalle. Tässä tapauksessa asiakas vastaa sekä palautuksesta että uudelleenlähetyksestä syntyvistä kuluista.

5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

Verkkokaupassa voi maksaa seuraavia maksutapoja käyttäen: Mobile Pay, Osuuspankin verkkomaksu, Sampopankin verkkomaksu, Nordean E-maksu, Handelsbankenin verkkomaksu, tapiolan verkkomaksu, Ålandsbankenin verkkomaksu, S-pankin verkkomaksu, Aktian verkkomaksu, Säästöpankin verkkomaksu, Paikallisosuuspankkien verkkomaksu, Nooa Säästöpankin verkkomaksu, Visa, Visa-Electron, MasterCard sekä Eurocard, Jousto ja Collector osamaksulla tai laskulla.

5.2. Maksut Paytrailin kautta

Kun tuotteet maksetaan Paytrailin maksutapojen kautta, Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Veneilijän Verkkokauppa.fi vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Paytrail Oyj:lle.

Paytrail Oyj välittää Maksupalvelulain 290/2010 mukaisesti maksun summan WBC Veneilijän Verkkokauppa:lle. Tieto maksusta toimitetaan maksun saajalle / toimittajalle välittömästi.

5.3. Visa ja MasterCard -maksut

Visa, Visa Electron ja MasterCard -maksuissa Paytrail Oyj toimii tuotteen myyjänä.

5.4. Paytrail-tili

Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortin haltija.

5.5. Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (ent. Suomen verkkomaksut) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Maksun vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksun tilityksen saaja: WBC Veneilijän Verkkokauppa.

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. 6.2. Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus ENNEN tuotteen palauttamista. Palautuksesta voi sopia asiakaspalvelun kanssa mieluiten sähköpostitse osoitteessa tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi. Tuotteita ei pidä palauttaa ennen Veneilijän Verkkokaupan hyväksyntää. Tilauksen noutamatta jättäminen Postin tai Matkahuollon toimipisteestä ei ole sama asia kuin tilauksen peruminen.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiata vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme  (tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi) sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (14pv:n sisään paketin vastaanottamisesta) Veneilijän Verkkokauppa.fi:lle, joko sähköpostitse tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi, puhelimitse 020 755 8913 tai postitse osoitteeseen Veneilijän Verkkokauppa.fi Veneentekijäntie 16 00210 Helsinki. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Veneilijän Verkkokauppa.fi:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Veneilijän Verkkokauppa.fi ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Veneilijän Verkkokauppa.fi:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Tilaa Veneilijän verkkokaupan uutiskirje

Loading...