Toimitusehdot


Toimitus

Kaikkiin verkkokaupan hintoihin sisältyy alv. 24% (tai alv. 10% karttasarjat ja kirjat)

Kaikki
verkkokaupan lähetettävät tilaukset toimitetaan Matkahuollon tai Postin
kautta tavalla, jonka asiakas valitsee ennen ostoksien maksua.

Toimitustapoja on valittavana erilaisia riippuen tilattavista tuotteista:

  1. Nouto myymälästä. Asiakas noutaa tilatut tuotteet joko Lauttasaaren tai
    Herttoniemen myymälästämme, kun tuotteet on kerätty ja siitä on tullut
    asiakkaalle ilmoitus.
  2. Postipaketti: Nouda tilaamasi tuotteet lähimmästä
    Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin
    saapumisesta. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.
    Pakettia säilytetään Postissa 7 päivää ennen kuin se palautuu
    lähettäjälle.
  3. Postin Kotipaketti: Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät
    toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii
    kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa
    kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla
    klo 14 tai 17 mennessä.
  4. Postin Smartpost -toimitus valittuun postin pakettiautomaattiin. Kun paketti saapuu valitsemaasi
    pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä
    viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään
    automaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta.
  5. Nouto Matkahuollon toimipisteeltä. Näitä pisteitä ovat mm. Matkahuollon omat
    asiamiespisteet, R-kioskit, jotkin K-marketit, jotkin Shellit. Myös
    Matkahuollon pakettiautomaatit kuuluvat tähän.
  6. Matkahuollon kotijakelu. Paketti kuljetetaan 1-3 arkivuorokauden kuluessa
    lähettämisestä ja jaetaan vastaanottajalle jakeluajan sopimista
    seuraavana arkipäivänä.

Jos tilauksen tuotteet mahtuvat tavalliseen kirjekuoreen, niin tilaukset lähetetään asiakkaalle
sellaisessa suoraan tilausosoitteeseen ilman erillistä ilmoitusta.

Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä Nouto postista
-asiakkaille, jos tilaajan matkapuhelinnumero on annettu oikein tilaus
vaiheessa.

Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella täältä:
- Posti
- Matkahuolto

  • Pidätämme oikeuden hintamuutoksiin inhimillisten virheiden takia.
  • Asiakastietoja ei luovuteta edelleen kolmansille osapuolille
  • Pidätämme
    oikeuden vaihtaa tuotteen vastaavaan ja vähintään yhtä arvokaaseen
    tuotteeseen. (Esim. markkinoille tulleeseen uuteen malliin)
  • Asiakkaan
    valitsemat toimitustavat voidaan muuttaa tarvittaessa, jos tuotteita ei
    voida toimittaa kyseisellä tavalla esimerkiksi kokonsa vuoksi.

Toimitusaika

  • Mikäli tuote on varastossamme, on ARVIOITU toimitusaika yhdestä kolmeen (1-3) arkipäivää.
  • Mikäli tuote on tilaustuote, on ARVIOITU toimitusaika kolmesta seitsemään
    (3-7) arkipäivää tai viidestä neljääntoista (5-14) arkipäivää.
  • VENEILIJÄN VERKKOKAUPPA.FI EI VASTAA TILAUSTUOTTEIDEN TOIMITUSVIIVEISTÄ, JOTKA
    JOHTUVAT MAAHANTUOJIEN TAI TUKKUJEN TOIMITUSVIIVÄSTYKSISTÄ TAI
    PERUUTUKSISTA.
  • Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon
    yhteydessä. Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii toimituksen suhteen
    kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
  • Mikäli kuluttaja ostaa useampia tuotteita, joille Veneilijän Verkkokauppa.fi
    on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus yleensä
    luonnollisesti pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
  • Veneilijän
    Verkkokauppa.fi toimittaa tuotteita Suomeen, Viroon, Latviaan,
    Liettuaan, Ruotsiin, Belgiaan, Saksaan, Itävaltaan, Tanskaan, Puolaan,
    Hollantiin, Tsekkiin, Bulgariaan, Espanjaan, Unkariin, Sloveniaan,
    Slovakiaan ja Portugaliin. Kaikki Veneilijän Verkkokauppa.fi:n
    toimitukset tapahtuvat Suomen Postin tai Matkahuollon välityksellä,
    elleivät kuluttaja ja Veneilijän Verkkokauppa.fi muuta erikseen sovi.
    Posti ei kuljeta lentoteitse nesteitä; kuten maaleja ja pesuaineita
    (Ahvenanmaa).

Palautukset

  • Kuluttajalla on
    oikeus palauttaa verkkokaupan kautta tilatut käyttämättömät tuotteet
    neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden
    vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan
    tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa
    kuin sitä vastaanotettaessa! (Palautusoikeus ei koske VAK-tuotteita,
    erikoistilaustuotteita eikä lahjakortteja). Myymälästä ostettuilla
    käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus ostopäivästä
    laskien.
  • Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus ENNEN tuotteen palauttamista mieluiten sähköpostitse osoitteeseen tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi. Tuotteita ei pidä palauttaa
    ennen Veneilijän Verkkokaupan palautushyväksyntää. Palautuksesta voi
    sopia myös asiakaspalvelun kanssa paikanpäällä, puhelimitse tai
    sähköpostitse.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Toisinaan
    voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen
    yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia
    noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli
    paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu
    tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta
    vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi
    uuden tuotteen toimittamisesta.

1. Rekisteröityminen

Tilauksien
tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin
suositeltavaa. Asiakkaan täytyy jokaisen tilauksen yhteydessä antaa
oikeat yhteystiedot niille varattuihin kenttiin. Veneilijän
Verkkokauppa.fi:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Veneilijän
Verkkokauppa.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille
kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.
Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1.
Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse
tai puhelimitse (puhelin 020 7558926). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa
tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen
vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun
Veneilijän Verkkokauppa.fi on sähköpostitse lähettänyt
tilausvahvistuksen (kts. kohta 2.4.).
2.3. Kuluttajalla on oikeus
sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta
peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun
kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on
noudettavissa postista.
2.4. Veneilijän Verkkokauppa.fi:llä on
oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteella on ollut verkkokaupassa
selkeästi virheellinen hinta kuluttajalle inhimillisestä tai teknisestä virheestä
johtuen.

3. Hinnat

Toimitushinnat lasketaan, jokaiselle tilaukselle erikseen. Hinnat on nähtävissä ennen tilauksen maksamista.

4. Toimitus

4.1.
Mikäli tuote on varastossamme, on ARVIOITU toimitusaika yhdestä kolmeen
(1-3) arkipäivää tai neljästä seitsemään (4-7) arkipäivää.

4.2.
Mikäli tuote on tilaustuote, on ARVIOITU toimitusaika kolmesta
seitsemään (3-7) arkipäivää tai viidestä neljääntoista (5-14)
arkipäivää. Tuote tilataan Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimesta joko
maahantuojalta tai tukusta viimeistään tilausta seuraavana työpäivänä.
On mahdollista, että tuotteita ei löydy kyseisiltä tahoilta
välittömästi. Veneilijän Verkkokauppa.fi ei ota vastuuta
toimitusviiveistä, jotka johtuvat maahantuojan tai tukun tuotteiden
puutteista tai toimitusviivästyksistä tuotteiden kohdalla, jotka eivät
ole varastossamme.

4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti
tiettyyn päivään mennessä, on siitä sovittava erikseen Veneilijän
Verkkokaupan kanssa puhelimitse, sähköpostitse tai myymälässä.
Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii toimituksen suhteen kuluttajien
tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.

4.4.
Mikäli kuluttaja ostaa useampia tuotteita, joille Veneilijän
Verkkokauppa.fi on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus
luonnollisesti pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

4.5.
Veneilijän Verkkokauppa.fi toimittaa tuotteita Suomeen, Viroon,
Latviaan, Liettuaan, Ruotsiin, Belgiaan, Saksaan, Itävaltaan, Tanskaan,
Puolaan, Hollantiin, Tsekkiin, Bulgariaan, Espanjaan, Unkariin,
Sloveniaan, Slovakiaan ja Portugaliin. Kaikki Veneilijän
Verkkokauppa.fi:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä,
elleivät kuluttaja ja Veneilijän Verkkokauppa.fi muuta erikseen sovi.


4.6. VAK- tuotteet kuljetetaan Postin ja Suomen lain vaatimien
rajoitusten mukaisesti. VAK-lähetykset jaetaan asiakkaille klo. 14
mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään
säilytettäväksi lähimpään kuljetuksia hoitavaan terminaaliin. Ei
asiakaspalautusmahdollisuutta. Aerosolien kohdalla tilauksen
maksimimäärä saa olla 1 litra. Maalien ja muiden VAK-tuotteiden
tilauksien maksimimäärä saa olla 5 litraa.

5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

Verkkokaupassa voi maksaa seuraavia maksutapoja käyttäen: Mobile Pay, Osuuspankin
verkkomaksu, Sampopankin verkkomaksu, Nordean E-maksu, Handelsbankenin
verkkomaksu, tapiolan verkkomaksu, Ålandsbankenin verkkomaksu, S-pankin
verkkomaksu, Aktian verkkomaksu, Säästöpankin verkkomaksu,
Paikallisosuuspankkien verkkomaksu, Nooa Säästöpankin verkkomaksu, Visa,
Visa-Electron, MasterCard sekä Eurocard, Jousto ja Collector
osamaksulla tai laskulla.

5.2. Maksut Paytrailin kautta


Kun tuotteet maksetaan Paytrailin maksutapojen kautta, Veneilijän
Verkkokauppa.fi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden
markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Veneilijän
Verkkokauppa.fi vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista,
toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit
tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Paytrail Oyj:lle.

Paytrail Oyj välittää Maksupalvelulain 290/2010 mukaisesti maksun summan WBC Veneilijän Verkkokauppa:lle. Tieto maksusta toimitetaan maksun saajalle / toimittajalle välittömästi.

5.3. Visa ja MasterCard -maksut

Visa, Visa Electron ja MasterCard -maksuissa Paytrail Oyj toimii tuotteen myyjänä.

5.4. Paytrail-tili

Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortin haltija.

5.5. Verkkopankit


Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa
Paytrail Oyj (ent. Suomen verkkomaksut) yhteistyössä suomalaisten
pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen
ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan
kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Maksun vastaanottajana näkyy
Paytrail Oyj. Maksun tilityksen saaja: WBC Veneilijän Verkkokauppa.

6. Palautukset

6.1.
Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista
(14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta,
vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja
tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä
vastaanotettaessa. 6.2. Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus ENNEN tuotteen palauttamista. Palautuksesta voi sopia
asiakaspalvelun kanssa mieluiten sähköpostitse osoitteessa tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi. Tuotteita ei pidä palauttaa ennen Veneilijän
Verkkokaupan hyväksyntää.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1.
Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta
postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo
pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa.
Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu
tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiata
vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme  (tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi)
sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1.
Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut
tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (14pv:n
sisään paketin vastaanottamisesta) Veneilijän Verkkokauppa.fi:lle, joko
sähköpostitse tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi, puhelimitse 020 755 8913 tai postitse osoitteeseen Veneilijän
Verkkokauppa.fi Veneentekijäntie 16 00210 Helsinki. Virheellinen
toimitus palautetaan postikuluitta Veneilijän Verkkokauppa.fi:n antamien
ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation
tekemisen jälkeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1.
Veneilijän Verkkokauppa.fi ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus
estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Veneilijän Verkkokauppa.fi:n
vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta,
luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen
päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta
Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä
toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Tilaa Veneilijän verkkokaupan uutiskirje

Loading...