Toimitus

  • Kaikkiin verkkokaupan hintoihin sisältyy alv. 24% (tai alv. 10% karttasarjat ja kirjat)
  • Kaikki verkkokaupan tilaukset toimitetaan Itellan kautta tavalla, jonka asiakas valitsee (ei koske VAK-kuljetuksia, jotka ovat aina kotiinkuljetuksia) ennen ostoksien maksua.
  • Toimitustapoja on valittavana viisi erilaista:
  1. Nouto myymälästä
  2. Nouto Postista: Nouda tilaamasi tuotteet lähimmästä Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.
  3. Postin toimitus (yritys)osoitteeseen: Saat tilaamasi tuotteet (työpaikallesi) lähettämistä seuraavana arkipäivänä klo 14 mennessä. Mikäli sinua ei tavoiteta, voit noutaa lähetyksen lähimmästä Postista.
  4. Postin kotiinkuljetus: Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä.
  5. Postin Smartpost -toimitus valittuun postin pakettiautomaattiin. Kun paketti saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta.

Jos tilauksen tuotteet mahtuvat tavalliseen kirjekuoreen, niin tilaukset lähetetään asiakkaalle sellaisessa suoraan tilausosoitteeseen ilman erillistä ilmoitusta.
Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä Nouto postista -asiakkaille, jos tilaajan matkapuhelinnumero on annettu oikein tilaus vaiheessa.
Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella täältä.

  • Pidätämme oikeuden hintamuutoksiin inhimillisten virheiden takia.
  • Asiakastietoja ei luovuteta edelleen.
  • Pidätämme oikeuden vaihtaa tuotteen vastaavaan ja vähintään yhtä arvokaaseen tuotteeseen. (Esim. markkinoille tulleeseen uuteen malliin)
  • Smartpost -lähetykset voidaan muuttaa posti 16 lähetyksiksi, jos tilatut tuotteet eivät mahdu Smartpost pakettiautomaattiin.

Toimitusaika

  • Mikäli tuote on varastossamme, on ARVIOITU toimitusaika yhdestä kolmeen (1-3) arkipäivää.
  • Mikäli tuote on tilaustuote, on ARVIOITU toimitusaika kolmesta seitsemään (3-7) arkipäivää tai viidestä neljääntoista (5-14) arkipäivää.
  • VENEILIJÄN VERKKOKAUPPA.FI EI VASTAA TILAUSTUOTTEIDEN TOIMITUSVIIVEISTÄ, JOTKA JOHTUVAT MAAHANTUOJIEN TAI TUKKUJEN TOIMITUSVIIVÄSTYKSISTÄ TAI PERUUTUKSISTA.
  • Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
  • Mikäli kuluttaja ostaa useampia tuotteita, joille Veneilijän Verkkokauppa.fi on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus yleensä luonnollisesti pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
  • Veneilijän Verkkokauppa.fi toimittaa tuotteita Suomessa, Virossa ja Ruotsissa. Kaikki Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä, elleivät kuluttaja ja Veneilijän Verkkokauppa.fi muuta erikseen sovi. Itella ei kuljeta lentoteitse nesteitä; kuten maaleja ja pesuaineita (Ahvenanmaa).

Palautukset

  • Kuluttajalla on oikeus palauttaa verkkokaupan kautta tilatut käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa! (Palautusoikeus ei koske VAK-tuotteita, erikoistilaustuotteita eikä lahjakortteja). Myymälästä ostettuilla käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus ostopäivästä laskien.
  • Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus omasivun kautta verkkokaupassa tai tilauksen yhteydessä tulleessa sähköpostissa olleen linkin kautta ENNEN tuotteen palauttamista. Tuotteita ei pidä palauttaa ennen Veneilijän Verkkokaupan palautushyväksyntää.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

1. Rekisteröityminen

Tilauksien tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin suositeltavaa. Asiakkaan täytyy jokaisen tilauksen yhteydessä antaa oikeat yhteystiedot niille varattuihin kenttiin. Veneilijän Verkkokauppa.fi:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Veneilijän Verkkokauppa.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.
Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 020 7558926). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Veneilijän Verkkokauppa.fi on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen (kts. kohta 2.4.).
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Veneilijän Verkkokauppa.fi:llä on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteella on ollut verkkokaupassa selkeästi virheellinen hinta kuluttajalle inhimillisestä virheestä johtuen.

3. Hinnat

Toimitushinnat lasketaan, jokaiselle tilaukselle erikseen. Hinnat on nähtävissä ennen tilauksen maksamista.

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on ARVIOITU toimitusaika yhdestä kolmeen (1-3) arkipäivää tai neljästä seitsemään (4-7) arkipäivää.

4.2. Mikäli tuote on tilaustuote, on ARVIOITU toimitusaika kolmesta seitsemään (3-7) arkipäivää tai viidestä neljääntoista (5-14) arkipäivää. Tuote tilataan Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimesta joko maahantuojalta tai tukusta viimeistään tilausta seuraavana työpäivänä. On mahdollista, että tuotteita ei löydy kyseisiltä tahoilta välittömästi. Veneilijän Verkkokauppa.fi ei ota vastuuta toimitusviiveistä, jotka johtuvat maahantuojan tai tukun tuotteiden puutteista tai toimitusviivästyksistä tuotteiden kohdalla, jotka eivät ole varastossamme.

4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä sovittava erikseen Veneilijän Verkkokaupan kanssa puhelimitse, sähköpostitse tai myymälässä. Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.

4.4. Mikäli kuluttaja ostaa useampia tuotteita, joille Veneilijän Verkkokauppa.fi on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus luonnollisesti pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

4.5. Veneilijän Verkkokauppa.fi toimittaa tuotteita Suomeen, Viroon ja Ruotsiin. Kaikki Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin (Itella) välityksellä, elleivät kuluttaja ja Veneilijän Verkkokauppa.fi muuta erikseen sovi.

4.6. VAK- tuotteet kuljetetaan Itellan ja Suomen lain vaatimien rajoitusten mukaisesti. VAK-lähetykset jaetaan asiakkaille klo. 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään säilytettäväksi lähimpään kuljetuksia hoitavaan terminaaliin. Ei asiakaspalautusmahdollisuutta. Aerosolien kohdalla tilauksen maksimimäärä saa olla 1 litra. Maalien ja muiden VAK-tuotteiden tilauksien maksimimäärä saa olla 5 litraa.

5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

Ennakkotilisiirto. Maksuosoituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen välittömästi. Maksuosoituksen suuruus selviää verkkokaupan lähettämästä tilausvahvistuksesta.
Verkkokaupassa voi maksaa seuraavia maksutapoja käyttäen: Osuuspankin verkkomaksu, Sampopankin verkkomaksu, Nordean E-maksu, Handelsbankenin verkkomaksu, tapiolan verkkomaksu, Ålandsbankenin verkkomaksu, S-pankin verkkomaksu, Aktian verkkomaksu, Säästöpankin verkkomaksu, Paikallisosuuspankkien verkkomaksu, Nooa Säästöpankin verkkomaksu, Visa, Visa-Electron, MasterCard sekä Eurocard, Jousto osamaksu tai laskulla.

5.2. Maksut Luottokunnan kautta

Mikäli haluat maksaa Luottokunnan maksutapojen kautta, Veneilijän Verkkokauppa.fi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Veneilijän Verkkokauppa.fi vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Paytrail Oyj:lle.

Paytrail Oyj välittää Maksupalvelulain 290/2010 mukaisesti maksun summan WBC Veneilijän Verkkokauppa:lle. Tieto maksusta toimitetaan maksun saajalle / toimittajalle välittömästi.

5.3. Visa ja MasterCard -maksut

Visa, Visa Electron ja MasterCard -maksuissa Paytrail Oyj toimii tuotteen myyjänä.

5.4. Paytrail-tili

Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortin haltija.

5.5. Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (ent. Suomen verkkomaksut) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Maksun vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksun tilityksen saaja: WBC Veneilijän Verkkokauppa.

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. 6.2. Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus oman kirjautumissivun kautta verkkokaupassa tai tilauksen yhteydessä saadun linkin kautta ENNEN tuotteen palauttamista. Tuotteita ei pidä palauttaa ennen Veneilijän Verkkokaupan hyväksyntää.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiata vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (14pv:n sisään paketin vastaanottamisesta) Veneilijän Verkkokauppa.fi:lle, joko sähköpostitse, puhelimitse tai postitse osoitteeseen Veneilijän Verkkokauppa.fi Veneentekijäntie 16 00210 Helsinki. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Veneilijän Verkkokauppa.fi:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Veneilijän Verkkokauppa.fi ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Veneilijän Verkkokauppa.fi:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Veneilijän Verkkokauppa.fi:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.


Käytämme verkkokaupassamme Finnboatin määrittelemiä kauppaehtoja. Mahdollisissa ristiriidoissa kaupan omat ehdot ovat ensisijaisia.

VERKKOKAUPAN MYYNTIEHDOT

1 Määritelmät, ehtojen soveltuvuus ja kaupan kohde

”Asiakkaalla” tarkoitetaan yksityishenkilöitä, yrityksiä ja muita organisaatioita, jotka tilaavat tavaroita Myyjän verkkokaupan kautta (”Asiakas”).

”Myyjällä” tarkoitetaan kauppiasta, joka on myös verkkokauppapaikan ylläpitäjä, ellei muuta ilmene.

”Verkkosivuilla” tarkoitetaan Myyjän verkkosivuja, joilla Myyjä ylläpitää verkkokauppaa.

Nämä ehdot ovat Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n suosittelemat verkkokauppaehdot. Näitä ehtoja sovelletaan Myyjän ja Asiakkaan väliseen vene- ja moottoritarvikkeiden sekä -varaosien, venevarusteiden ja/tai vaatteiden verkkokauppaan kun kyseinen Myyjä on ilmoittanut soveltavansa niitä.

Mitä näissä ehdoissa on säädetty Asiakkaan palautusoikeudesta muutoin kuin takuun tai virheen perusteella, ei sovellu yritysasiakkaisiin.

2 Tilaus

Asiakas sitoutuu näiden ehtojen lisäksi noudattamaan Myyjän kulloinkin voimassa olevia muita toimitus-, käyttö- ja myyntiehtoja, joita Myyjä on ilmoittanut soveltavansa verkkokauppaan. Asiakkaan on näin ollen syytä tutustua huolellisesti myös Myyjän muihin Verkkosivuilla oleviin ehtoihin. Mikäli nämä ehdot ja Myyjän muut ehdot ovat ristiriidassa keskenään, sovelletaan ensisijaisesti Myyjän muita ehtoja.

Tilauksen yhteydessä Asiakkaan tulee aina ilmoittaa oma nimensä, postiosoitteensa, sähköpostiosoitteensa ja puhelinnumeronsa. Yritysasiakkaiden tulee lisäksi ilmoittaa yrityksen nimi ja y-tunnus. Alle 18-vuotiaan Asiakkaan tulee lisäksi ilmoittaa suostumuksen antaneen huoltajan nimi ja sähköpostiosoite tilauksen ”lisätieto”-kentässä.

Tilauksen jättämisen jälkeen Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus. Sitova kauppasopimus tulee voimaan silloin, kun Myyjä on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen Asiakkaalle.

3 Hinnat

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetuskustannuksia. Kuljetuskustannukset lisätään hinnastossa esitettyjen tuotteiden hintoihin alla olevan mukaisesti:

  • Asiakas valitsee tilauslomakkeen vaihtoehtojen perusteella toimitustavan ennen tilauksen vahvistamista. Kun toimitustapa on valittu, palvelu ilmoittaa valitun toimitustavan kuljetuskustannukset, jotka Asiakas hyväksyy maksaessaan tilauksen. Kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa. Postin voimassaoleva hinnasto löytyy osoitteesta www.posti.fi/hinnat ja Matkahuollon hinnasto osoitteesta www.matkahuolto.fi. Asiakas näkee tuotteen ja kuljetuksen kokonaishinnan ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Tilatut tuotteet myydään tilaushetken hinnalla. Jos tilaukseen kuitenkin tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät Myyjän sivustolla. Tuotetietovirheen takia tehtävä tuotteen palautus on asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai se olisi kuulunut havaita.

Selvissä hintavirhetapauksissa Myyjä voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että Asiakkaan olisi pitänyt huomata se.

4 Maksuehdot ja maksun suorittaminen

Tiedot käytettävissä olevista maksutavoista ja -ehdoista löytyvät Myyjän verkkokaupan sivuilta ja tilauslomakkeesta.

Kun tuote noudatetaan postiennakkoa vastaan, on tuote noudettava postista postin ilmoittamaan määräpäivään mennessä.

5 Toimitus

Tilaukset toimitetaan erikseen sovitun mukaisesti joko postitse tai Matkahuollon välityksellä tai noutamalla.

Myyjä toimittaa varastossa olevia tuotteitaan Asiakkailleen noin 1-3 päivän käsittelyajalla. Tämän lisäksi tulee tuotteen normaali kuljetusaika. Ilmoitetut toimitusajat ovat suuntaa antavia ja riippuvat valitusta kuljetustavasta. Myyjä ei välttämättä pysty toimittamaan kaikkia tuotteita arvioidussa ajassa, vaan toimitusajat riippuvat tuotteiden saatavuudesta. Myyjä pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

6 Palautusoikeus

Tuotteilla on kuluttajansuojalain 6 luvun mukainen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Voidakseen käyttää palautusoikeuttaan, Asiakkaan on ilmoitettava Myyjälle palautuspäätöksestään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Palauttamisen syytä ei tarvitse ilmoittaa. Palautusilmoituksen tekemiseksi Asiakas voi käyttää tilausvahvistuksen mukana tulevaa palautuslomaketta, mutta tämän käyttö ei ole pakollista. Asiakas vastaa tuotteen palautuksen välittömistä posti- ja muista kuluista, ellei Asiakkaan ja Myyjän välillä toisin sovita. Myyjän tilausvahvistuksessa on arvio tuotteiden postituskustannuksista.

Myyjällä on velvollisuus palauttaa ilman eri kustannusta Asiakkaalle koko kauppahinta ja Asiakkaan maksamat normaalit toimituskustannukset, jos Asiakas palauttaa tuotteen käyttämättömänä ja vahingoittumattomana. Palautusoikeuden puitteissa Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tuotetta. Jos Asiakas ottaa tuotteen käyttöön, Myyjällä on kaupan peruuntuessa oikeus korvaukseen käyttöönoton aiheuttaman tuotteen arvon alenemisesta aina tuotteen täyteen arvoon asti, jos arvon aleneminen ei ole seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Palautusoikeus ei koske muun muassa Asiakkaalle erikoistilauksina toimitettuja tuotteita.

Asiakkaan on toimitettava tuotepalautukset aina:

(a) alkuperäisessä pakkauksessaan (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä,

(b) tilausvahvistuksella, täytetyllä palautuslomakkeella ja tilitiedoilla varustettuna,

(c) viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Myyjä palauttaa maksun viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Myyjä on saanut palautusilmoituksen. Myyjä voi pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Myyjä on saanut tavaran takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin.

7 Takuu

Osalla tuotteista on tuotekohtainen takuu. Mikäli Myyjä on tarjonnut tuotteelle takuun, takuuaika alkaa tilausvahvistuksessa olevasta päiväyksestä ja kestää ilmoitetun takuuajan. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Takuun edellytyksenä on tuotteen tai sen osan käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Myyjä voi vapautua takuuvastuusta, jos Myyjä saattaa todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan puolelta johtuvasta seikasta. Jos myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan, että tuote on rikkoutunut Asiakkaan huolimattomuudesta, on Myyjällä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.

Kuluttajansuojalain mukaisesti Asiakkaan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

Tuotteet on toimitettava takuuhuoltoon aina:

(a) alkuperäisessä pakkauksessaan (hyvin pakattuna), ja

(b) tilausvahvistuskopiolla ja täytetyllä takuupalautuslomakkeella varustettuna.

Takuukorjaukseen lähetetään vain viallinen tuote, ei muita tuotteita tai tuotteen muita ei-viallisia osia.

Myyjä voi lähettää puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (ks. ohjeet yllä) takaisin Asiakkaan kustannuksella.

Myyjä hoitaa tuotteen takuuhuollon kuluttajansuojalain määrittelemässä kohtuullisessa ajassa.

Asiakkaan tulee takuuvirhetilanteessa ensisijaisesti kääntyä suoraan Myyjän puoleen, ellei Myyjä ole nimenomaisesti muuta ilmoittanut. Mikäli takuun on antanut aikaisemmassa myyntiportaassa joku muu kuin Myyjä, Myyjä ei vastaa takuun perusteella virheestä jos Myyjä on näin erikseen ilmoittanut.

8 Ostajan oikeudet virhetilanteessa

Mahdollinen takuu tai muu Myyjän antama sitoumus ei rajoita ostajan lakiin perustuvaa oikeutta vedota kaupan kohteessa olevaan virheeseen.

Jos luovutetussa tavarassa ilmenee virhe, Myyjällä on oikeus ensisijaisesti korjata virhe, jos tämä voi tapahtua kohtuullisessa ajassa ja siten, että Asiakkaalle ei aiheudu korjaamisesta kustannuksia tai olennaista haittaa. Jollei tämä ole mahdollista, Asiakas voi vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai virheetöntä tavaraa. Jos virhe ei kuluttajakaupassa ole vähäinen, Asiakas saa purkaa kaupan ja vaatia vahingonkorvausta välittömistä vahingoistaan.

Jos virhe kuluttajakaupassa ilmenee kuuden (6) kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta, virheen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä. Olettamaa ei sovelleta, jos Myyjä osoittaa, että virhe on syntynyt vasta luovutuksen jälkeen tai jos olettama on virheen tai tavaran luonteen vastainen.

Asiakkaan pitää ilmoittaa virheestä Myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Kuluttajakaupassa virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden (2) kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja havaitsi virheen. Ostajan pitää toimia niin, etteivät vahingot aiheettomasti lisäänny. Viallinen tavara on toimitettava korjattavaksi tai vaihdettavaksi aina hyvin pakattuna, mukana kopio tilausvahvistuksesta.

Myyjä ei ole muissa kuin kuluttajansuojalain määräämissä tilanteissa vastuussa tavaran virheestä tai luovutuksen viivästymisestä aiheutuneesta välillisestä vahingosta.

9 Vastuunrajoitus määrätyissä tilanteissa

Myyjän vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

Myyjä ei ole vastuussa tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista. Myyjän vastuu rajoittuu aina välittömiin vahinkoihin, ellei Myyjän voida osoittaa syyllistyneen huolimattomuuteen.

10 Asiakasrekisteri

Myyjä voi pitää Asiakkaistaan asiakasrekisteriä. Asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Myyjä sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja eteenpäin muille kuin Myyjän rekisteriselosteessa mainituille osapuolille.

11 Muutokset verkkokauppaehtoihin

Näitä ehtoja voidaan muuttaa yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Sopimusehdot ovat Myyjän ja Asiakkaan välisessä suhteessa voimassa sellaisena kuin ne olivat kutakin tilausta tehtäessä. Uusiin tilauksiin sovelletaan aina Myyjän kulloinkin käytössä olevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Verkkosivuilta.

Mikäli Asiakkaalla on kysymyksiä liittyen yksittäiseen tilaukseen, näiden ehtojen tulkintaan tai soveltuvuuteen, Asiakasta kehotetaan ottamaan yhteyttä Myyjän asiakaspalveluun (tiedot Verkkosivuilla).

12 Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen

Näihin myyntiehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Jos erimielisyyksiä ei voida ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttajaostaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (ks. lisäohjeet osoitteesta kuluttajariita.fi). Jos erimielisyydet ratkaistaan tuomioistuimessa, kanne on nostettava Asiakkaan asuinpaikan yleisessä alioikeudessa, ellei Asiakas halua nostaa kannetta Myyjän kotipaikan yleisessä alioikeudessa. Muussa kuin kuluttajakaupassa Myyjä voi nostaa kanteen myös Helsingin käräjäoikeudessa.